SCS Expands FSSC Food Safety Certification to New Markets in Latin America

Mar 30, 2021 9:30 AM ET
SCS offers FSSC 22000 certification in Latin America

English | Spanish | Portuguese

EMERYVILLE, Calif., March 30, 2021 /3BL Media/ - SCS Global Services (SCS) is pleased to announce that it now offers FSSC 22000 certification in Latin America. FSSC 22000 is a complete food safety management system standard, benchmarked to the Global Food Safety Initiative (GFSI) and based on ISO standards. Certification to this internationally recognized standard demonstrates that an organization has a robust food safety management system in place.

SCS is one of the world’s pioneers and leaders in food safety, quality and sustainability certification audits and training, helping food producers, retailers and the entire supply chain achieve their food safety goals for over three decades. The company has been conducting FSSC 22000 audits in the U.S. and Canada for two years and is now approved to conduct audits in Latin America.

“SCS is excited to continue building our global presence, especially in the Latin American regions, with another GFSI level food safety certification scheme,” said Jessica Caputo, Director of Food Safety at SCS.

FSSC 22000 certification is applicable to food manufacturers, food processors and food handlers. SCS' full suite of food safety and sustainability certification and auditing programs in Latin America also include GLOBALG.A.P., Fair Trade, Carbon Neutral, Bonsucro, ISCC, RSPO, and Sustainably Grown, extensive food safety training classes for food manufacturers and producers, and more. A complete list of SCS´s programs can be found here.

Eddie Gomez, SCS’ Director of Sales and Business Development for LATAM, said, “We are pleased to expand our certification portfolio to accommodate the increasing demands for FSSC 22000 certification and service bundling. Our auditors have proven experience in food safety and sustainability audits. Bringing this program to Latin America is part of our larger commitment to support the region’s robust food and agriculture industry with a full menu of recognized certification schemes.”

Learn about FSSC 22000 certification here

About SCS Global Services

Since 1984, SCS Global Services has been a trusted leader in third-party environmental, sustainability, and food safety and quality certification, auditing, testing and standards development. SCS works with stakeholders worldwide to identify and drive practices, policies and processes that advance the goals of sustainable development and give innovators a competitive advantage. Its services span the food and agriculture, natural resources, green building, and consumer products sectors, enabling policy-makers, purchasers, company decision-makers and consumers to make informed decisions based on the highest level of environmental, ethical and quality accountability. For more information, visit www.scsglobalservices.com/

Contact:
Eddie Gomez
Business Development Director, LATAM

------------------------------------------------------------------------

SCS AMPLÍA LA CERTIFICACIÓN DE INOCUIDAD ALIMENTARIA FSSC A NUEVOS MERCADOS EN AMÉRICA LATINA

​Emeryville, Calif., 30 de marzo de 2021

English | Spanish | Portuguese

SCS Global Services (SCS) se complace en anunciar que a partir de ahora ofrece la certificación FSSC 22000 en América Latina. FSSC 22000 es un esquema de certificación completo para sistemas de gestión de inocuidad alimentaria, reconocida por la Iniciativa Global de Inocuidad Alimentaria (GFSI) y basada en las normas ISO. La certificación de esta norma, reconocida internacionalmente, demuestra que una organización cuenta con un sólido sistema de gestión de inocuidad alimentaria.

SCS es uno de los pioneros y líderes mundiales en auditorías de certificación de inocuidad alimentaria, calidad y sostenibilidad, así como en formación y capacitación, ayudando a los productores de alimentos, a los mayoristas y a toda la cadena de suministro a alcanzar sus objetivos de inocuidad alimentaria durante más de tres décadas. La empresa trabaja con certificaciones FSSC 22000 en Estados Unidos y Canadá y ahora está aprobada para realizar auditorías en América Latina.

"SCS está entusiasmada por continuar construyendo nuestra presencia global, especialmente en América Latina, con otro esquema de certificación de inocuidad alimentaria de nivel GFSI", dijo Jessica Caputo, Directora de Inocuidad Alimentaria de SCS.

La certificación FSSC 22000 puede ser aplicada por fabricantes, procesadores y manipuladores de alimentos. El conjunto completo de programas de certificación y auditoría de inocuidad alimentaria y sostenibilidad de SCS en América Latina también incluye GLOBALG.A.P., Fair Trade, Carbono Neutral, Bonsucro, ISCC, RSPO y Sustainably Grown, amplias clases de formación en inocuidad alimentaria para fabricantes y productores de alimentos, y mucho más. Puede encontrar una lista completa de los programas de SCS aquí.

Eddie Gómez, Director de Desarrollo de Negocios de SCS para LATAM, afirmó: "Nos complace ampliar nuestra cartera de certificaciones para dar cabida a la creciente demanda por la certificación FSSC 22000, así como ofrecer a nuestros clientes la posibilidad de agrupar múltiples servicios. Nuestros auditores tienen experiencia comprobada en auditorías de inocuidad alimentaria y sostenibilidad. Traer este programa a América Latina es parte de nuestro compromiso global de apoyar a la robusta industria de alimentos y agrícola de la región con un menú completo de esquemas de certificación reconocidos.”

Conozca la certificación FSSC 22000 aquí

Acerca de SCS Global Services

Desde 1984, SCS Global Services ha sido líder de confianza en certificación, auditoría, análisis y desarrollo de normas de terceros en materia de medio ambiente, sostenibilidad, inocuidad alimentaria y calidad. SCS trabaja con partes interesadas en todo el mundo para identificar e impulsar prácticas, políticas y procesos que promuevan los objetivos del desarrollo sostenible y den a los innovadores una ventaja competitiva. Sus servicios abarcan los sectores de la alimentación y la agricultura, los recursos naturales, la construcción ecológica y los productos de consumo, lo que permite a los entes gubernamentales, compradores, los responsables de las empresas y los consumidores tomar decisiones informadas basadas en el más alto nivel de responsabilidad medioambiental, ética y de calidad. Para más información, visite www.scsglobalservices.com/

Contacto:
Eddie Gómez
Director de Desarrollo de Negocios, LATAM
+55.54.99688.3769

-----------------------------------------------------------------------------------------

SCS EXPANDE A CERTIFICAÇÃO DE SEGURANÇA DE ALIMENTOS, FSSC PARA NOVOS MERCADOS NA AMÉRICA LATINA

Emeryville, Calif., 30 de março de 2021

English | Spanish | Portuguese

SCS Global Services (SCS) tem o prazer de anunciar que agora oferece a certificação FSSC 22000 na América Latina. FSSC 22000 é um sistema de gerenciamento de segurança de alimentos completo, reconhecido pela Iniciativa Global de Segurança de Alimentos (GFSI) e baseado nas normas ISO. Essa certificação reconhecida internacionalmente, demonstra que a organização tem um sistema de gerenciamento de segurança de alimentos robusto em vigor.

A SCS é pioneira e líder mundial em auditorias e treinamentos de segurança de alimentos e também certificação em sustentabilidade e qualidade; ajudando aos produtores de alimentos, varejistas e toda a cadeia de suprimentos a atingir suas metas de segurança alimentar por mais de três décadas. A empresa vem realizando auditorias FSSC 22000 nos Estados Unidos e Canadá e agora está aprovada para realizar auditorias na América Latina.

"A SCS está muito contente por continuar estabelecendo nossa presença global na América Latina, com mais um esquema de certificação de segurança de alimentos de nível GFSI", disse Jessica Caputo, Diretora de Segurança de Alimentos da SCS.

A certificação FSSC 22000 é aplicável à fabricantes, processadores e manipuladores de alimentos. O conjunto completo de programas de certificação e auditoria de segurança de alimentos e sustentabilidade da SCS na América Latina inclui também GLOBALG.A.P., Comércio Justo (Fair Trade), Carbon Neutral, Bonsucro, ISCC, RSPO, e Sustainably Grown, assim como treinamento de segurança de alimentos para fabricantes e produtores de alimentos, e muito mais. Uma lista completa dos programas da SCS pode ser encontrada aqui.

Eddie Gomez, Diretor de Vendas e Desenvolvimento de Negócios da SCS para a América Latina, disse: "Temos o prazer de expandir nosso portfólio de certificações para acomodar a crescente demanda pela certificação FSSC 22000 e por pacotes de serviços. Nossos auditores têm experiência comprovada em auditorias de segurança de alimentos e sustentabilidade. Trazer este programa para a região é parte de nosso compromisso em apoiar a robusta indústria de alimentos e agricultura do Brasil com um rol completo de esquemas de certificação reconhecidos”.

Consulte Mais informação

Saiba mais sobre a certificação FSSC 22000 aqui

Sobre a SCS Global Services

Desde 1984, a SCS Global Services é líder em terceirização de auditorias, certificações, testes e desenvolvimento de protocolos ambientais, de sustentabilidade e de segurança e qualidade de alimentos. A SCS trabalha em todo o mundo para identificar e impulsionar práticas, políticas e processos que promovam as metas de desenvolvimento sustentável e forneçam uma vantagem competitiva aos inovadores. Abrangendo assim, serviços dos setores de alimentos e agricultura, recursos naturais, construção verde e produtos de consumo e permitindo que os formuladores de políticas (públicas e privadas), compradores, tomadores de decisões de empresas e consumidores determinem o melhor curso para os seus projetos baseados nos mais altos níveis de responsabilidade ambiental, ética e de qualidade disponíveis. Para mais informações, visite: www.scsglobalservices.com/